Släktforskning

Jag har börjat släktforska. Har ju inget bättre för mig nu när jag är sjukskriven och jag har alltid sagt att när jag får gott om tid ska jag göra det. Jag vet nästan ingentig om min släkt på min pappas sida men jag har idag  fått veta en del om min farmor. Det sägs att min farfar hängde sig när min pappa bara var ett par år gammal men när jag letar efter honom i kyrkböckerna finns han inte. Mycket märkligt!

Det sägs också att farmor var en mycket märklig människa. När farfar hängt sig blev hon knäpp. Hon blev sinnessjuk helt enkelt. Hon var ensam med fyra små barn och kunde inte försörja dem. Hon hade en byrå och en dag lade hon ner en unge i varje byrålåda och satte fyr under. Hon skulle helt enkelt elda upp min pappa och hans syskon.

Någon kom förbi och kunde förhindra katastrofen och alla barnen hamnade på barnhem. Farmor ville de sätta på dårhuset men se det gick hon inte med på. Hon rymde flera gånger och till sist gav de upp. Hon bodde i en liten stuga och om någon  kom för nära hotade hon dem med en bössa.

Det är lite läskigt att tänka på att man har sådana gener i kroppen men allt är ju gudskelov inte genetiskt.

Kommentarer
Postat av: Warlock

Rätt knäckt och utmattad här. Visst bry. Saknar dig också. Skriver när jag känner att jag har en möjlighet att andas.. Kram!

2009-05-08 @ 00:08:59
URL: http://warlock.webblogg.se/
Postat av: imse

Vad spännande med släktforskning. Och vilken ruggig berättelse.

2009-05-09 @ 12:16:35
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: Lenas Värkstad

Välkommen till GNYu-gänget! Här får man avra sig själv och gnälla på allt vad man orkar!



Kram från syster Lena

2009-05-09 @ 19:45:13
URL: http://ohl.se/lena
Postat av: Charlotte

Ojj, vilken berättelse :-)

Den som ändå kunde släktforska... :-(



Välkommen in i "gänget"



Kramar!

2009-05-10 @ 01:02:15
URL: http://zaphira-mittliv.blogspot.com
Postat av: Warlock

Hej! Litet bättre nu. Snart räknar jag med att orka läsa vad du skrivit. Kraaam! G.

2009-05-15 @ 18:37:29
URL: http://warlock.webblogg.se/
Postat av: Warlock

Är du så säker på att din farmor var galen? Förr i tiden, när folk inte såg någon utväg, som kanske din farfar inte kunde, gjorde människor saker som vi idag tycker är förfärliga och galna. Under den förra stora depressionen i USA hände det då och då att folk spenderade sina sista pengar på ammunition för de orkade inte se och höra sina barn svälta ihjäl... och din farmor var säkert rejält knäckt över att ha blivit lämnad på det viset, ensam med fyra barn hon inte kunde försörja. Det kan knäcka vem som helst. Tror jag. Vi har det så bra idag och vi förstår inte hur det är att svälta, att höra sina barn skrika sig till sömns av hunger.



Jag har förstått varför man aldrig skall döma och aldrig klaga (även om jag gör det då och då ändå men det är för att jag är dum och inte tänker mig för)...



Så var du inte rädd för några 'gener' - de bestämmer inte vad du gör.



Kraaam!



G.

2009-05-15 @ 18:45:14
URL: http://warlock.webblogg.se/
Postat av: Warlock

Dubhghranna croin :)

2009-05-16 @ 00:29:42
URL: http://warlock.webblogg.se/
Postat av: wicka

Du kanske har rätt warlock, vi vet inte vad som låg bakom detta. Barnen fick det bra även om de blev separerade från varandra. Min pappa kom till ett bra fosterhem och fick en trygg uppväxt.

2009-05-18 @ 11:53:01
Postat av: Warlock

Min ene bror blev bortadopterad och kom också till ett bra hem! Visst är det fint att höra sådant!



Jag vet att du har det jobbigt nu och att jag inte varit där för dig. Jag har gått igenom samma sak som du fast jag var inte lika populär på min förra arbetsplats, flin.. jag kan vara en plåga för folk som jag tycker är dumma, haha.



Kom bara ihåg att kriser och händelser som du har med ryggen nu alltid slutar med att du växer som människa och blir ännu mera dig själv! Kris innebär utveckling! När livet lunkar på är det inget som förändras eller utvecklas, det krävs så starka känslor för att åstadkomma det.



Och varför skriver du inte till mig och gnäller av dig? Du gnäller alldeles för litet - lär av mig, jag vet hur man gnäller!:) Det vet varje man som någonsin haft feber, haha....



Kraaaaam!

The Evil One..

2009-05-23 @ 10:40:31
URL: http://warlock.webblogg.se/
Postat av: wicka

Jo jag vet. Men jag håller på att lära mig gnälla. Har alltid hållit inne med sånt som rör mig själv, vill inte vara en gnällig bitterfitta men nu måste jag det. Orkar inte bära allt själv längre. Att jag inte gnäller av mig till dig är för att du själv har det jobbigt och jag vill inte gnälla sönder vår relation. Men då...hur lät detta nu då? Äsh... du vet vad jag menar.

2009-05-23 @ 21:56:17
URL: http://wicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0