Hälsoläget...

Har egentligen inget att gnälla över just nu. Har lite värk på morgonen och när jag kör bil. Klarar mig på ett par värktabletter om dagen. På helgen tar jag bara en på morgonen. Gillar att sitta på verandan på kvällen och dricka ett gott vin och det går ju inte ihop med tabletter. Känseln och styrkan i benet är fortfarande dålig men jag klarar mig ganska bra ändå. Kan cykla nu och det var en stor seger att kunna göra det. Har ju bara trampat på motionscykeln hittills och det är så mördande tråkigt.

Jag jobbar 75 procent och det har gått bra. Får all hjälp jag behöver av mina jobbarkompisar som verkligen ställer upp.
Går hos sjukgymnast och får TENS behandling men funderar på att sluta, tycker det gör varken till eller från. Har ett rörelseprogram för ryggen som jag gör hemma och det känns bra. Jag har varit och gjort avgjutning av mina fötter, skall få inlägg i skorna för jag har Hallux valgus, en snedställning av stortån och en havererad mellanfot. Det kan även vara bra för ryggen med sådana inlägg sa de, för dämpningen mellan kotorna är ju borta på grund av förslitningar. Hoppas det hjälper för jag har periodvis svinont i fötterna. 

Är nog lyckligt lottad som inte har så mycket smärta trots min dåliga rygg och jag tänker ta alla chanser jag kan att leva fullt ut, man vet ju aldrig när nästa bakslag kommer. Skall åka till Blekinge vecka 31 och fiska. Vi stannar där i tre dagar. Fick inte tag på någon stuga men ett B&B fick duga. Min man och jag har ett stort fiskeintresse och vi fiskar mycket i sjöarna runtomkring men havet har vi inte fiskat så mycket i så det skall verkligen bli en upplevelse.

 Blekinge skärgård är ju känd för sin stora gäddor så vi hoppas på god fiskelycka. Ser fram emot att strosa omkring vid havet och leta efter drivved och annat spännande som kan ha flutit iland. Att sitta på en klippa på kvällen och titta på solnedgången och äta nyrökt fisk skall bli underbart. Min son kommer att bo här hemma och passa katterna så Ester och Ella blir nog bortskämda så det räcker.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Wicka!

Har du inget att gnälla över? Då får jag väl rycka in och gnälla åt dig, fniss!



Skämt åsido, jag är innerligt glad för din skull att det blivit så bra för dig! Men du har också kämpat hårt i en jädrans motvind, känn dig stolt över det, Wicka!!



Det är ju inte alltid det går, trots kamp, men för dig har det blivit enorma framsteg och jag tror vi är många som gläds med dig.



Jag tycker du är klok som resonerar att du tänker ta alla chanser att leva livet fullt ut. Gör det!



Oj, jag är uppfödd med fiske, min far var heltokig i det och jag blev det också.



Hemma fick vi inte önska lycka till för då fick man ingen fisk, sas det, utan man skulle skparka fiskaren där bak och önska "skitfiske", då blev fiskekonten full.... :o)



Alltså: Ha fina dagar i Blekinge, spark och skitfiske på er!



Kram!

2009-07-05 @ 16:12:27
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: wicka

Tack för de fina orden, det värmer. Nej jag vet att det är många som kämpar mycket mer varje dag, jag tänker ofta på det. Jag tycker det är hemskt att unga människor kan bli så handikappade av slitna ryggar, det skrämmer. Det är detta som fått mig att inse att livet är kort och att sjukdomar drabbar alla, även mig. Skitfiske på dig själv:)

Kram

2009-07-05 @ 22:43:14
Postat av: Charlotte

Så klart att du ska ta till vara alla dar som du mår bra!

Och man FÅR gnälla oavsett om DU tycker det r ynkligt el inte, det är din kropp och din smärta!

Tycker du gjort otroligt bra ändå :-D



Önskar dej oxå "skitfiske" när du åker iväg ;-)



Kramar i massor!

2009-07-05 @ 23:48:47
URL: http://zaphira-mitt liv.blogspot.com
Postat av: wicka

Tack Charlotte, vad glad jag blir :)

2009-07-06 @ 15:32:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0