Försäkringskassan...

Idag ringde min handläggare på försäkringskassan och undrade hur min arbetstid var förlagd nu när jag jobbar halvtid. Jag svarade på detta och hon verkade nöjd med det. Sedan sade hon - Ja jag undrade bara...så att du inte jobbar för länge!
Tror människan att jag jobbar längre än mina fyra timmar? Vidare sade hon att hon ville träffa mig på fredag eftersom min sjukskrivning blivit förlängd. Är det nu man skall synas i sömmarna? Bli misstänkt för att fuska?


Nej nu vet jag...hon vill nog bara ge min en blomma för att jag aldrig har varit sjukskriven mer än en vecka. Hon kommer nog att överraska mig med ett presentkort på en spa weekend i Sunne och samtidigt höja min sjukersättning. Eller vad tror ni? :-)

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Helt klart är det en spa weekend och högre sjukersättning! Det är i alla fall vad det borde vara!



Det är bra, tror jag, att träffa sin handläggare för då blir det en persolig kotakt och man är inte bara ett papper i högen.



Om du känner dig osäker skriv gärna t.ex. i stolpform det du tycker fungerar bra repektive dåligt och hur du ser på din egen situation och eventuella förändringar.



Berätta hur du mår. Och var inte rädd att säga om du känner att det går för fort fram!



Jag tror det kan komma något positivt ur det för dig och för din relation med kassan! Det är i alla fall min erfarenhet.



Var rädd om dig!

Kram!

din smärtsyster

2009-06-09 @ 00:00:09
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: wicka

Vad skönt att höra att det kan vara något positivt med försäkringskassan. Man hör nästan bara skräckhistorier annars.

Kram

2009-06-09 @ 11:43:31
Postat av: Nisse

Det är ju detta vi är så bra på, positivt tänkande.



Tyvärr är det väl så att 'kassan' har en hel del dåliga erfarenheter och att de sedan lagt upp sin strategi utefter de erfarenheterna blir ju lite tråkigt för oss, vi som vill.



Jag håller med Kristina.



Försök sedan också förhålla dig lite steget före hör av dig till handläggaren och rapportera lite om hur det går och om eventuella funderingar du har etc.



Visa att du är aktiv - och vill. Jag lovar, då blir både relation och kommunikation med FK positiv.



Kramar!

2009-06-09 @ 14:16:31
URL: http://blogg.ngn.nu
Postat av: imse

Du får nog en riktig uppmuntran!



Nä, se till att vara förberedd. Bra råd att skriva ned sånt som är viktigt.



Lycka till!

2009-06-09 @ 14:55:59
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: wicka

Tack alla för goda råd, ska ta försäkringskassan med storm :)

2009-06-09 @ 15:42:00
URL: http://wicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0