Förberedelser...

Jaha....så fyller man femtio i morgon. FEMTIO...kan inte fatta detta. Var ju trettio alldeles nyss. Fyrtio var heller inget konstigt att fylla men femtio känns tungt. Det är nu man börjar reflektera över vad det blev av livet. Blev det som man tänkt? Njaaa...det blev nog mer tänk än handling. Jag skulle ju åka till USA och träffa riktiga indianer. Jag skulle till Irland och leta efter mina rötter. Jag skulle fiska i Kanada. Jag skulle anlägga min drömträdgård. Jag skulle ha en antikvitetsaffär. Jag skulle måla möbler och sälja. Jag skulle.....

Jag har naturligtvis gjort massor med saker som jag är nöjd med.  Har nog egentligen fått nästan allt jag velat men de där stora drömmarna blev aldrig av. Kanske var det meningen att de skulle vara just drömmar, något att fantisera om och på så sätt förgylla vardagen. Man kanske inte skall göras allt man tänkt utan behålla en del visioner och luftslott precis som de är.  Tjaa...kanske är det så.

 En sak jag märkt är att man tänker mer när man blir äldre. Tankarna går ofta tillbaka i stället för framåt. Tänker ofta på när barnen var små och på hundarna och hästarna. Villket härligt liv jag haft!  Hunduppfödning, hästavel, kattuppfödning, getter, höns och barnen i en härlig blandning. Då, när man var mitt uppe i allt detta reflekterade man inte över hur fint detta var, det var bara ett sätt att leva på. Men nu när jag varken har häst,hund eller små barn längre känns saknaden efter den tiden stor. Skulle förall del inte orka ha det så idag men det var en härlig tid.

Nej, nu får jag sätta fart igen, höll ju på att städa och förbereda maten till i morgon.

Kommentarer
Postat av: Kristina Birkesten

Wicka!

Jo, nog är det så att man börjar reflektera, eller kanske djupare, det är någon slags mittlinje det här femtiostrecket.



Hur som helst vill jag skicka dig femtio varma Grattis och hoppas din dag blir superfin!



Varma tankar och kramar

din smärtsyster Kristina

2009-07-14 @ 00:00:53
URL: http://kristinasryggdagbok.blogg.se/
Postat av: Lenas Värkstad

Jättegrattis på din födelsedag!



Jag, som fyllde 60 för 2 år sedan, håller nog med dig. Man ska ha sina drömmar och göra nya drömmar när de gamla blev omöjliga att genomföra.



Kram från smärtsyster Lena

2009-07-14 @ 08:27:55
URL: http://ohl.se/lena
Postat av: imse

Stort,stort grattis!

Ja, 50 är en besynnerlig ålder, man tänker verkligen mycket. Precis som du säger tänker man mycket på tiden när barnen var små och på allt man inte gjort. Blev det inte mer än så här?

Nej, jag trivs inte med att vara 50+.

2009-07-14 @ 10:27:23
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Ett stort GRATTIS på en stor dag!

Nu har jag 2 år och 3 mån kvar tills jag blir 50....å det känns hårt på nåt sätt.

Håller med dej, 40 kändes helt okay...men va f*n 50!!! Då är man ju kärring, typ!!



Tror vi har ungefär samma tankar vi tjejer, "vart tog livet vägen? Blev det inte mer än så här?"



Man måste nog tänka om: Nu har vi en härlig pension att se framemot-läsa alla böcker som inte blev av-kanske resa...

Nä men så dum jag är..inte kan man ha såna utsvävningar när man är sjukskriven/pensionär...då gäller det att verkligen överleva! (ironi, ironi)



Önskar dej en underbar 50 Års dag trots allt :-)

(du ser inte ut att vara en dag över 35 ändå inte)



Kramar!

2009-07-15 @ 00:17:41
URL: http://z
Postat av: wicka

Tack alla. Ni är för goa.

kramar wicka

2009-07-15 @ 13:31:46
Postat av: Warlock

Oj, var det femtio du fyllde! Aj aj, det visste jag inte. Jag har ju kort minne, :). En gång var jag med i gruppen guppyminnare..:)



Stort Hurra! för dig dagen efter födelsedagen! Hoppas det var en redig fest!



Tack för ditt fina inlägg på min blogg, kära vän!



Kraaaam från Göran

2009-07-15 @ 15:01:09
URL: http://warlock.webblogg.se/
Postat av: Nonna

Sist...som vanligt, inte mindre grattis i efterskott för det - hoppas det var en underbar dag. Numera ser jag det som om jag har fått förmånen och turen att finnas i över 60 år!!

Kram Nonna

2009-07-16 @ 11:10:51
Postat av: wicka

Tack Nonna! Jo man skall vara tacksam att man får vara med, det tycker jag verkligen också men det går fööör fort.

Kram wicka

2009-07-16 @ 12:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0