Längtar

Våren är här, det hörs på fåglarna. Tulpaner och andra lökar har kommit upp en bra bit, det känns spännande för jag vet ju inte vad som kommer upp i landen. Har bott här nu i snart tre månader och vi trivs jättebra. Huset är byggt 1920 och renoverat i omgångar men det har kvar den där stämningen och känslan som bara finns i gamla hus. En nackdel är det dock med detta och det är att det låter en del från rören i huset. När vi eldat och rören börjar bli varma knackar det och bankar, ska prova att lufta systemet och se om det hjälper annars får man väl acceptera att man bor i ett hus som "pratar". Vi har beskuret äppelträden nu och hoppas att det blir äpplen i år med. I fjol var det ju ett riktigt frukt-år så det kanske blir mindre detta år. Jag har fått frön av en jobbarkompis som jag har sått. Spikklubba! Det är ju ett måste i varje häxas trädgård eller hur?

Kommentarer
Postat av: Warlock

Huset låter härligt! Ja, ett gammalt hus skall 'prata' litet, det gör ingenting bara det håller ihop.



Spikklubba måste man ha, det har du rätt i. Jag måste plantera frön snart så att jag får i alla fall en ståtlig växt.



Kraaam!

2009-03-13 @ 16:29:51
URL: http://warlock.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0