Hur ska detta sluta?

Bonusar på redan feta månadslöner. Girighet, egoism, storhetsvansinne, listan kan göras lång på varför samhället sjunker som en gråsten. Jag blir så förbannad när det än en gång visar sig att ledande redan rika personer ser till att vi som bara är vanliga hårt arbetande människor förlorar vår trygghet och möjligheten till ett bra liv.

 Min man och min dotter har förlorat sina jobb och många av mina släktingar och bekanta med. Ingen sitter säkert idag. Jag har som tur är en arbetsgivare som inte kastar ut folk i första taget. Förr i tiden var det inget konstigt att företagen gick sämre vissa år och bättre andra, så var spelet, men idag måste avkastningen och vinsten öka med si och så många procent per år annars sägs folk upp på stubben.

Moralen är borta, människovärdet likaså, heder och samvete finns inte hos aktiefolket bara girighet och sjuklig längtan efter mer och mer. Detta kommer naturligtvis vi vanliga arbetare att få betala ett högt pris för, facket finns inte på vår sida längre och de har de inte gjort på många många år men pengar ska de ha. Vad ska alla arbetslösa människor syssla med? Tjaa...man kan ju utbilda sig så länge, tills det vänder.

 Tänk om det inte gör det då? Tänk om detta är slutet på industrialismen? Ja frågorna är många men jag har faktiskt bestämt mig för att inte oroa mig för mycket för om det går åt helvete så är det inte mitt fel. Jag har arbetat och skött mig och aldrig haft en betalningsanmärkning. Betalat skatt, bara varit arbetslös en gång under 30 år så skiter det sig nu med hus och jobb kommer inte jag att skämmas.

De som borde skämmas har nog inte vett till det men man kan ju alltid hoppas att det ligger mycket sanning i uttrycket "Den som gapar över mycket mister ofta hela stycket"

Kommentarer
Postat av: Warlock

Jag säger bara - bajs på dem! :)

2009-04-03 @ 02:32:23
URL: http://warlock.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0